Basisonderwijs - Vestiging Brugge

Vestiging Brugge: nieuw vanaf 1 september 2023

Vanaf 1 september 2023 starten we met een vestigingsplaats lager onderwijs in Brugge.
De lokalen bevinden zich in een bestaande school, namelijk Wonderwijs, Sint-Kristoffelstraat 125/B, 8310 Brugge. Deze school biedt onderwijs aan kinderen met een attest type basisaanbod.

We willen benadrukken dat de leerlingen in de vestigingsplaats op die campus les zullen krijgen van leerkrachten vanuit Dominiek Savio met expertise type 4.
Daarnaast zullen er ook therapeuten van onderwijs de leerkrachten ondersteunen om een aangepast onderwijsaanbod op maat te maken voor alle leerlingen.
Het ziet er voorlopig naar uit dat in deze campus volgend schooljaar geen ondersteuning zal zijn vanuit het MFC.
Dit betekent dat kinderen geen individuele therapie zullen krijgen tijdens de schooluren en ook niet in leefgroepen worden opgevangen.
Ook in de toekomst zal er geen gelijkwaardig aanbod geboden worden zoals in Gits maar wordt wel onderzocht om daar ook een nieuw aanbod vanuit MFC te doen.
Indien jullie kind individuele therapie nodig heeft, zullen jullie dit als ouder zelf moeten organiseren buiten de schooluren.
Het busvervoer zal gemeenschappelijk met andere scholen buitengewoon onderwijs uit die regio georganiseerd worden.